معرفی بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه

معرفی بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه


سنسور های دما و رطوبت تحت شبکه، کاربردی ترین سنسور هایی هستند که امروزه در بسیاری از خانه ها، ادارات، سازمان ها، آپارتمان ها و…، مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه این سنسور ها، اندازه گیری دما و رطوبتِ محیط و ارسال اطلاعات کسب شده به کامپیوتر و یا گوشی موبایل کاربر می باشد. در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم علاقه دارید تا اطلاعات خود را در مورد دو سنسور فوق افزایش دهید، تا پایان با ما همراه باشید.

سنسور های دما و رطوبت تحت شبکه می توانند اطلاعات خود را به سرور و پنل مرکزی، ارسال کنند.

معرفی بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه

سنسور های رطوبت و دما، همانگونه که از نامشان نیز مشخص است، وظیفه محاسبه لحظه ای دما و رطوبت را بر عهده دارند. این سنسور ها اگر به یک سرور متصل شوند، می توانند اطلاعات محاسبه شده را از طریق اینترنت، به گوشی موبایل و یا کامپیوتر صاحب خانه ارسال کنند. این سنسورها با اتصال به یک کنترلر مرکزی مانند PLC و یا یک سرور، می توانند اطلاعات دما و رطوبت لحظه ای را به این ادوات ارسال کنند.

در چنین شرایطی، سنسور های فوق اصطلاحا تحت شبکه نامیده می شوند. قیمت خرید سنسور های دما و رطوبت تحت شبکه، نسبتا بالاتر از سنسور های معمولی است اما این سنسور ها قابلیت های متنوعی را در اختیار صاحب خانه قرار می دهند.

ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه
ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه

ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه

در این بخش از مقاله قصد داریم تا ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید با آگاهی از این ویژگی ها، بهترین و مناسب ترین سنسور ها را برای ساختمان خود، خریداری نمایید.

ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه، عبارتند از؛

1. اندازه گیری رطوبت و دما به صورت خودکار و لحظه ای

اولین ویژگی مهمِ بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه، قابلیت اندازه گیری رطوبت و دما به صورت خودکار و لحظه ای می باشد. این سنسور ها باید بتوانند در کسری از ثانیه، اطلاعات مورد نیاز را از محیط خانه، کارخانه و یا گلخانه ها و مرغداری ها جمع آوری کنند و به سرور یا پنل مرکزی، ارسال نمایند. دقت عملکرد و سرعتِ برخی از سنسور های موجود در بازار، بسیار پایین است و به همین دلیل، این سنسور ها نمی توانند عملکردی بهینه داشته باشند. پیشنهاد می شود که از خرید این قبیل سنسور های رطوبت و دما، خودداری فرمایید.

2. قابلیت اتصال سنسور به سرور از طریق کابل یا وای فای

یکی دیگر از ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه، توانایی اتصال به سرور از طریق کابل یا وای فای می باشد. سنسور هایی که قابلیت اتصال به سرور را دارند، می توانند اطلاعات خود را از طریق اینترنت، به کامپیوتر و یا موبایل کاربر ارسال نمایند. نکته‌ی دیگر اینکه، قیمت خرید سنسور های وای فای، نسبت به قیمت خرید سنسور های دارای کابل، کمی بیشتر است. بنابراین، قبل از انتخاب سنسور مناسب، بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

این قسمت از متن باید بالا که زرد شده بایستی جایگزین شود چون محصول متناسب با آن را که وای فای داشته باشد نداریم بهتر است به جای آن به سنسور دما و رطوبتی که شبکه مدباس دارد پرداخته شود

3. قابلیت اتصال سنسورهای رطوبت و دما به پنل مرکزی

پنل مرکزی، یک کامپیوتر قدرتمند است و اطلاعات تمامی سنسور ها را تحلیل می کند. به عنوان مثال، اگر یک ساختمان به 5 سنسور دما مجهز باشد، پنل مرکزی وظیفه دارد تا میانگین اطلاعات دمایی این سنسور ها را محاسبه کند و بر اساس این اطلاعات، دستور فعالیت یا عدم فعالیتِ سیستم تهویه مطبوع را صادر نماید.

شما باید در هنگام خرید سنسور های رطوبت و دما، از قابلیت اتصال آنها به پنل مرکزی، اطمینان حاصل فرمایید. این هم همینطور

سنسور های دما و رطوبت تحت شبکه می توانند با ارسال اطلاعات کسب شده به سیستم تهویه مطبوع، دما و رطوبت محیط را در حد تعادل نگه دارند.

4. قابلیت ارسال پیام هشدار به گوشی موبایل صاحب خانه در شرایط اضطراری

یکی دیگر از ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه، قابلیت ارسال پیام هشدار به گوشی موبایل صاحب خانه در شرایط اضطراری می باشد. یک سنسور دما یا رطوبتِ پیشرفته می تواند، افزایش و یا کاهشِ بیش از حدِ دما یا رطوبت را تشخیص دهد و از طریق سرور، پیام هشداری را برای صاحب خانه ارسال کند.

شما باید قبل از خرید سنسور رطوبت و یا سنسور دما، از مجهز بودنِ این سنسور ها به قابلیت ارسال پیام هشدار، اطمینان حاصل فرمایید.

5. قابلیت ارسال اطلاعات اندازه گیری شده به سیستم های تهویه مطبوع

آخرین ویژگی مهمِ بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه، قابلیت ارسال اطلاعات اندازه گیری شده به سیستم های تهویه مطبوع می باشد. سنسور های رطوبت و دمای مدرن امروزی می توانند اطلاعات خود را از طریق سرور و یا پنل مرکزی، به سیستم های تهویه مطبوع ارسال کنند. این سیستم ها نیز بر اساس اطلاعات کسب شده، دما و رطوبت ساختمان را در حد تعادل نگه می دارند.

C:\Users\reza\Desktop\3.jpg

سنسور های دما و رطوبت تحت شبکه از طریق کابل و یا تکنولوژی وای فای، به سرور متصل می شوند.

سخن پایانی

در این مقاله، توضیحاتی جامع را در مورد ویژگی های بهترین سنسور دما و رطوبت تحت شبکه، به شما ارائه دادیم. این سنسور ها می توانند دما و رطوبت محیط را محاسبه کنند و اطلاعات به دست آمده را به سیستم های تهویه مطبوع و گوشی موبایل صاحب خانه، ارسال نمایند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *