سنسور خازنی آتونیکس CR30-15AC

1,804,000تومان

  • نوع سنسور: خازنی (Capacitive)
  •  شکل سنسور: استوانه ای
  • قابلیت تشخیص تمامی اجسام
  • فاصله تشخیص: 15 میلی متر
  • قطر سنسور: 30 میلی متر
  • نوع تغذیه: 100 الی 240 ولت AC
  • نوع خروجی: خروجی نرمال کلز
  • سرعت پاسخگویی: حداکثر 20 هرتز
  • جنس بدنه: فلزی
  • دمای کاری: قابلیت تحمل دما از 25- تا 70+
  • رطوبت مجاز کاری: 35 تا 95 درصد
  • نوع اتصال: از نوع کابلی با طول کابل 2 متری
  • نوع غیر سرتخت یا کله دار
  • درجه حفاظتی IP65
  • جریان خروجی سنسور: 200mA

 

سنسور خازنی استوانه ای CR30-15AC آتونیکس

سنسور CR30-15AC آتونیکس، از دسته سنسورهای خازنی بوده و دارای قطر 30 میلی متری و فاصله تشخیص 15 میلی متری می باشند. این مدل سنسور خروجی نرمال کلز داشته به این معنی که به صورت پیش فرض خروجی کلز یا بسته بوده و با دیدن جسم خروجی آن باز می شود. همچنین از نوع دو سیمه بوده و ولتاژ کاری آن 220 ولت AC می باشد. جنس بدنه آن فلزی و از نوع کابلی می باشد. لازم به ذکر است کلیه سنسورهای قطر 30 خازنی آتونیکس فلزی بوده و صرفا قطرهای 18 میلی متر آن پلاستیکی می باشند.

سنسور خازنی CR30-15AC آتونیکس چه اجسامی را تشخیص می دهد؟

سنسور استوانه ای CR30-15AC خازنی آتونیکس قابلیت تشخیص کلیه اجسام مانند فلزی و غیر فلزی، چوب و پلاستیک و شیشه و آب را دارد. به عبارتی به دلیل استفاده از خاصیت دی الکتریک اجسام و آشکار سازی آن توسط میدان الکتریکی که تولید می کند، می تواند بدون محدودیت هر نوع جسمی را تشخیص دهد. البته میزان فاصله سنس آن موضوع مهمی است که باید توجه نمود چرا که میزان فاصله 15 میلی متر سنس این سنسور در شرایط قرار گرفتن یک جسم آهنی 50 در 50 میلی متر می باشد و این میزان فاصله سنس ممکن است بسته به نوع جسم تغییر کند.

کاربرد سنسور خازنی آتونیکس مدل CR30-15AC

به دلیل توانایی سنس کلیه اجسام، می توان از این سنسور در موارد مختلفی استفاده کرد. به طور مثال شرکت های دام و طیور، مرغداری ها جهت کنترل میزان دان مرغ موجود در سبد، در موارد تشخیص سطح در بطری های شیشه ای یا پت و به طور کلی تخشیص حضور اجسام چوبی یا پلاستیکی در فاصله نزدیک، به وفور از این نوع سنسور استفاده می شود. با توجه به سرعت پاسخ 20 هرتزی این سنسور باید در نظر داشت که سرعت پاسخ آن برای مواردی که نیاز به سرعت سوییچینگ بالا داریم مناسب نمی باشد. 220 ولت AC بودن این سنسور باعث می شود تا برای اتصال آن به مدار فرمان نیاز به رله مجزا نداشته باشیم و همین امر علت دیگری بر استفاده آن در کاربری های مختلف می باشد.

تنظیم حساسیت در سنسور خازنی قطر 30 میلی متر آتونیکس CR30-15AC

این سنسور دارای پیچ تنظیم حساسیت می باشد. وجود این پیچ برای استفاده در کاربردهای مختلف حیاتی می باشد. به طور مثال برای بعضی از اجسام به دلیل خواص دی الکتریک کمتر نسبت به پیش فرض سنسور، لازم است تا حساسیت آن را افزایش دهیم و بالعکس. بنابراین نحوه تنظیم و به طور کلی نصب صحیح سنسور خازنی از این جهت دارای اهمیت زیادی می باشد.

تاثیر اتصال به زمین در سنسور خازنی آتونیکس CR30-15AC

متصل کردن سنسور و جسمی که قرار است توسط این سنسور سنس شود، تاثیر مثبتی بر فاصله سنس آن دارد و باعث می شود تا این فاصله کاهش نداشته باشید. در صورتی که هم سنسور و هم جسم به ارت متصل شود بهترین حالت سنس را خواهیم داشت. اتصال یکی از این دو نیز، شرایط بهتری را نسبت به حالتی که هیچ یک از آن ها گراند نشده باشد، ایجاد می کند.

نصب چند سنسور خازنی در کنار یکدیگر

نصب چند عدد از این سنسور با رعایت نکات زیر قابل انجام می باشد. رعایت فواصل ذکر شده در تصویر زیر موجب عدم اختلال و نویز آن ها بر یکدیگر شده و خطا را در این زمینه به حداقل می رساند.

خرید سنسور CR30-15AC آتونیکس

رکنیکو نماینده رسمی آتونیکس، تامین کننده دسته اول و با قیمت مناسب و ارایه دهنده کالای اورجینال و اصل، دارای موجودی کاملی از انواع سنسورهای خازنی می باشد. جهت استعلام قیمت ومشاوره و ارتباط با ما از طریق راه های ارتباطی زیر پاسخ گوی شما هستیم:

ارتباط سریع و مستقیم با کارشناس فروش مربطوه 09129498148

021339606

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنسور خازنی آتونیکس CR30-15AC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سنسور خازنی آتونیکس CR30-15AC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *