سنسور تشخیص اجسام شفاف

سنسور تشخیص اجسام شفاف


سنسور تشخیص اجسام شفاف

سنسورهای مختلفی در صنعت وجود دارد که هر کدام برای کاربرد خاصی تولید شده اند. سنسورهای القایی که برای تشحخیص اجسام فلزی استفاده می شوند. سنسورهای خازنی که همه اجسام از جمله فلز، پلاستیک و غیرره را تشخیص میدهند، اما در تشخیص اجسام شفاف دچار خطا هستند و فاصله سنس کمی هم دارند.

در این بین سنسورهای نوری به عنوان یکی از سنسورهای پرکاربرد صنعت گزینه مناسبی برای تشخیص اجسام شفاف مانند شیشه یا بطری های پت هستند، اما باید توجه داشت که هر تمامی مدل های سنسور نوری برای این کار مناسب نیستند. بلکه باید نوع خاصی که برای تشخیص اجسام شفاف هست رو استفاده کنیم.

سنسور نوری مناسب تشخیص اجسام شفاف
سنسور نوری مناسب تشخیص اجسام شفاف

چه نوع سنسور نوری مناسب تشخیص اجسام شفاف می باشد؟

جهت انتخاب سنسور نوری تشخیص اجسام شیشه ای و یا شفاف، باید به نوع لنز و مشخصات فنی آن که در دیتاشیت هر محصول ذکر شده است توجه داشت. در کاتالوگ هر محصول و در قسمت اجسام قابل تشخیص این موضوع کاملا ذکر شده است. به طور مثال در برند اتونیکس در مدل های BRQM100-DDTA نوع اجسام قابل تشخیص مات و کدر ذکر شده است. به طور کلی عموما موارد زیر در این رابطه در دیتاشیت ذکر شده است:
قابلیت تشخیص اجسام مات یا غیر شفاف : Opaque materials
قابلیت تشخیص اجسام نیمه شفاف: Translucent materials
قابلیت تشخیص اجسام شفاف : Transparent materials

سنسور BM200-DDT آتونیکس

یکی از سنسورهایی که می توان برای تشخیص اجسام شفاف استفاده کرد، سنسور BM200-DDT از برند آتونیکس می باشد که یکی از با کیفیت ترین و درعین حال اقتصادی ترین برندهای موجود در بازار ایران هست. این سنسور با داشتن فاصله تشخیص 20 سانتی متری و خروجی NPN برای این منظور بسیار عالی می باشد و میتواند با ضریب اطمینان قابل قبولی برای این منظور استفاده بشه.

سنسور تشخیص بطری پت

علاوه بر سنسور ذکر شده، همچنین سنسورهای سری BRQM مانند BRQM400-DDT هم برای این منظور میتوانند استفاده شوند که بسته به مدل دارای فاصله سنس های بیشتری می باشند، اما توصیه ما سنسور BM200-DDT هست که ضریب اطمینان بیشتری را دارا می باشد.

خرید سنسور تشخیص شیشه و پت

جهت خرید و تهیه این سنسور، می توانید به صورت مستقیم از مجموعه رکنیکو به عنوان نماینده رسمی محصولات آتونیکس ارتباط بگیرید. تضمین اصالت کالا و خدمات پس از فروش واقعی را با یک بار خرید از ما تجربه کنید.

برای تهیه این محصول و همچنین ارتباط با مهندسان فنی تیم ROKNICO با ما در ارتباط باشید.

09129498148
02133960636

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *